Sahada Pandemi ile Mücadele Eylem Planı
Bu çalışma olağanüstü fedakarlıklarla sağlık
hizmeti sunumu için mücadele edenlerin yüklerini hafifletebilmek amacıyla
onlara ithaf olunur.
Pandemi ile mücadelede nitelikli sağlık
çalışanlarının hizmet sunumu ile profesyonelce filyasyon çalışmalarına rağmen
salgının önüne geçilememektedir. Filyasyonla, bulaşmış ya da bulaşma adaylarının
tescilinden öteye gidilememektedir.
Sağlık Çalışanlarımız kadar halkımızın da
fedakarlığa, empatiye ve kurallara
zorlanması elzem görünmektedir.
Mülki İdarenin
basın önünde sembolik maske mesafe kontrolü mesaisi ile olacak bir mücadele
asla başarılı gözükmemektedir.
Oysa gerek filyasyon
ekiplerine gerek sağlık ordumuza daha az iş düşürecek ve daha az enerji
harcatacak evvelinden tedbirler ile bunlara uymayanlara yaptırım koordinesinin
takibi başarıyı mümkün kılacaktır.
Yani fazla bürokrasiye boğmadan üç kurala uyumun
takibi ve yaptırım prosedürünü tavizsiz ve yetkin bir şekilde koordine etmek
mümkündür.
Aktif Görev Alacaklar(Saha
Komiserleri)
İl, İlçe ve
Köy Covit Eylem Merkezi Uhdesinde
yetkili koordinatörünün bir Vali Yardımcısı ya da Kaymakam değil İl
ve ilçe Sağlık Müdürü değil bir nevi OHAL Valisi yetkileriyle
donatılmış adeta bir seferberlik mentalitesinde olması. Şu an ya da ilerde
yaşanabilecek sadece pandemi koordinesinde tam yetkili ve direk Cumhurbaşkanına
bağlı merkezi idareye karşı yetki ve sorumluluğunda olmalıdır.
-Direk Cumhurbaşkanına bağlı
ve tek görevi Pandemi Direktörlüğü olan 81 il sorumlusu ve buna bağlı ilçe köy
direktörleri. Bunlar ise ilçe ve köyün muhtar ya da akil ileri gelenlerinden
seçilmesi. Sahada görev alacak vardiya
elemanları ise aşağıdaki listeden oluşturulacaktır.
Bunlar ise;
-Tüm Tıp Dışı Üniversite Öğretim Üye Asistan Doktora
Öğrencileri
-Öğretmenler
-İmamlar
-Kurs Hocaları
-Gençlik Spor Görevlileri
-Zabıtalar
-Polisler
-Jandarma Teşkilatı
-Gece Bekçileri
-Maliye Memur ve Müfettişleri
-SGK Tüm Personel ve Müfettişleri
-Mahalle Muhtarları
-Aile Hekimleri
-Halk Sağlığı Ekipleri
-Vakıf, Dernek ve Odaların tedarik ettiği üyeler
-Gönüllü STK lar tedarik ettiği üyeler
-Belediye ve Özel idarelerdeki mevsimlik işçiler
Hedef Planı
-Toplu Etkinlikler
-Düğünler
-Hastaneler Dahil Kurum Yemekhaneleri
-İş Yerleri ve İşletme Yemekhaneleri
-Restoranlar
-Kafe Kıraathane ve Çay Bahçeleri
-İş Toplantıları
-Otel Eğlence Merkezleri
-İbadethaneler
-Okullar
-Tatil Konaklama Mekanları ve Etkinlikleri
-AVM ve Marketler
-Toplu Ulaşım Araçları
-Açık Hava Toplantısı Gösterileri ve Düğünler
-Asker Uğurlama ve Kutlamalar
-Cadde Sokak Denetlemeleri
-Yerel Esnaflar
Uygulama
Yukarıdaki havuz listesindeki birçok
personel zaten mart ayından bu yana tedbir gereği esnek evden ya da sıfır mesai
uygulamasına tabidir.
Aşırı bürokratik boğulmalara mahal
vermemek için İl Saha Komiseri ile Sekreterya işlerini yapacak ikinci bir kişi
yeterli olmalıdır.
Sahada görevlilerin özel kıyafetle fark edilir
bir turkuvaz şapka takması zorunlu olması. Bu şapkada kamera olduğu dışarıdan
farkedilir olması. 4,5 G maharetiyle emniyete aktarılan görüntülerle tespitler
yapılması ve müyyide sürecinin derhal başlatılması sağlanır. Bu uygulamanın ana
hatları basın ve sosyal medya aracılığıyla tüm ülkeye ilan edilir. Tıpkı trafik
hız kontrol uygulamasında yapıldığı gibi.
Görev süresinin görev alanının
özelliğine göre sabah 09:00 dan 24:00 e kadar uzayabilmeli. Yaptırımlar günü
gününe ve tavizsiz olursa tesiri tahminin çok da üzerinde olacaktır.
Görevi üç kural olan maske mesafe
hijyene uyum var mı. Uymayanlara bir sonrası gün yaptırımın tebliği. Kişiye
veya vasisine cezanın rücu edilmesi ve ilk maaş gününde kesintinin yapılması.
Maaşsız ise bahsedilen süreye uygun icra müeyyidesinin devreye alınması. Bu
prosedür aşağıdaki her denetime uygulanacaktır. (Aynı cezanın organizasyon
sahibine veya birim amiri ya da sorumluluk konumundaki bireye de aynen
yansıtılması ) Kimlik göstermeme ve karşı koyma dahil tepki ve uyumsuzluk
durumunda cezanın beş katına çıkarılması.
Caydırıcılık için eğer sorun yaşanacak
veya ihtimali çok yüksek ise ilgili adrese 112 gibi anında intikal eden Kırmızı Kod ekibi adı altında
kolluk kuvvetlerinden oluşan(Çevik Kuvvet) Covid
Timinin çağrılıp adli kovuşturmaya sevkinin görevlinin
yetkisi dahilinde olması.
Adli sürecin aynı gün sonlandırılması
için hastane acil servisleri gibi hukuki sürecin sonlandırılıp yaptırımın da
aynı gün uygulanması sağlanarak sonucun
il koordinatörüne savcılıkça bildirilmesi gerçekleştirilecektir.
Bu İtibarla
a- Mahallede
1. Özellikle olacak bir
düğün dahil toplu yapılası her beş kişi ve üzeri hareket mahalle muhtarına
bildirilmesi. Muhtarın il komiserine bilgi geçmesi.
2. Sekreterya maharetiyle mahallede yukarıdaki
havuzdan bir saha komiserinin intikali.
b- Kurum iş yeri ve
işletme yemekhanelerinde restoran kafelerde mutlaka kurum dışı havuzdan
gözlemci belirlenmesi ve yukarıdaki yetkilendirmelere sahip olması.
c- İş toplantıları otel
buluşmaları; da mutlaka gözlemcili ve beş kişi üzeri kuralına uyumlu takip
yapılması. Birim amirine misli ceza yaptırımı dahil. Cezai yaptırımının
çalışanın takip eden ilk maaşından mahsuplanması.
d- Tatil beldeleri ve
otellerin; mutlaka yatak sayısına göre gözlemci tedariği sağlanmalıdır. Ve bu
gözlemcilerin bir zabıta bir inzibat bir jandarma gibi sahada ve etkin olması.
Gözlemcilerden tutarsız davrananların
seferberlikteki gibi ve görevi kötüye kullanma gibi sadakat zorlayıcı yaptırımı
olmalıdır.
e- AVM ve Marketlerde;
SGK ve Maliye memur ya da müfettişlerinden oluşan yaptırımcı gözlemci yoğunluk
ve büyüklüğe göre yeterli sayıda yukarıdaki gibi görevliler yer almalı ve
açılıştan kapanışa kadar aktif çalışmalıdırlar. Görevi ihmalde yaptırım
beş misli ve takip eden maaşa yansıtılmalıdır.
f- Toplu taşımada;
maksimum sayı ve pandemi uyum kuralları polis jandarma ve gece bekçisi
maharetiyle rastgele kontrol şeklinde
değil üniformalı ve sistemin tam içinde olarak sürdürülmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder