Yedi Yıl Sonra Bosch Telefon"İtibarımı Kaybedeceğime Paramı Kaybetmeyi Tercih Ederim"
Bosch Yöneticisinin başlıktaki meşhur sözünü konuşurken iki Hekim arkadaşımla çalan telefonum
hayrete düşürdü beni. "2010 Yılında almış olduğunuz Bosch marka fırınla ilgili
bir üretim hatası nedeniyle randevu ve düzeltme" talebiydi karşıdaki ses. Oysa
yedi yıldır hiç arıza vermeyen bu mutfak aletimle ilgil bir sorunum yoktu.
0850 ile başlayan bu numaranın dolandırıcılık olacağını varsayarak 444 le
başlayan firma numarasını aradım. Doğruymuş arama.Verilen randevuya saatinde gelen yetkilileri izleyip reklam kokuyor mu diye takibe başladım. Basit bir
değişiklik yaparlar biz de yedi yıl sonraki ilgi ve alakayı eşe dosta anlata
anlata bitiremeyerek "en etkili reklama" alet olmuş olurduk! Bir de ne göreyim
fırının en zor köşesindeki doğal gaz bağlantı vanasını sökmek için sekiz
büklüm olarak uğraşan teknik elemanın gayretini görünce "İtibarın bir marka"
olduğunu da bizzat yaşamış oldum.
hayrete düşürdü beni. "2010 Yılında almış olduğunuz Bosch marka fırınla ilgili
bir üretim hatası nedeniyle randevu ve düzeltme" talebiydi karşıdaki ses. Oysa
yedi yıldır hiç arıza vermeyen bu mutfak aletimle ilgil bir sorunum yoktu.
0850 ile başlayan bu numaranın dolandırıcılık olacağını varsayarak 444 le
başlayan firma numarasını aradım. Doğruymuş arama.Verilen randevuya saatinde gelen yetkilileri izleyip reklam kokuyor mu diye takibe başladım. Basit bir
değişiklik yaparlar biz de yedi yıl sonraki ilgi ve alakayı eşe dosta anlata
anlata bitiremeyerek "en etkili reklama" alet olmuş olurduk! Bir de ne göreyim
fırının en zor köşesindeki doğal gaz bağlantı vanasını sökmek için sekiz
büklüm olarak uğraşan teknik elemanın gayretini görünce "İtibarın bir marka"
olduğunu da bizzat yaşamış oldum.
Oysa bu markayı tercih sebebim 20 yıl
öncesine dayanıyordu. Sağlık Ocağında 4 hekim arkadaşın ortak markasının servisiyle ilgili yana yakıla ateşli tartışma
yaşarken beşinci arkadaşın tartışmaya hiç katılmayışını sorup servisi
sorgulayınca"Benim servisle işim olmaz benim beyaz eşyam Bosch" demesin mi.
Şimdi yeniden anladım esas para edenin itibar olduğunu.
öncesine dayanıyordu. Sağlık Ocağında 4 hekim arkadaşın ortak markasının servisiyle ilgili yana yakıla ateşli tartışma
yaşarken beşinci arkadaşın tartışmaya hiç katılmayışını sorup servisi
sorgulayınca"Benim servisle işim olmaz benim beyaz eşyam Bosch" demesin mi.
Şimdi yeniden anladım esas para edenin itibar olduğunu.
Dr Cihangir Ergün
Yorumlar
Yorum Gönder